Velhasıl Çok Sertizdir.

6 Nisan 2008 Pazar

The Darjeeling Limited


*Zannediyorum ki beni inanılmaz etkileyen nadir filmlerden bir tanesi. Ve hatta beni inanılmaz etkileyen ve hatırlamaya değer gördüğüm çok az film mevcut bilindiği üzre.

*Yönetmen Wes Anderson.

*Cast'ı detaylayalım biraz:

1- Owen Wilson , kendisini Meet The Fockers'tan ve prodüktörlüğünü üstlenmiş olduğu,ve bir gay ressamı canlandırdığı As Good As It Gets'ten biliyoruz. (As Good As It Gets de şahane bir filmdi allahım, Jack Nicholson evet. Allahım alahım. Bir de sevgili Owen,kaderin mi bu senin, tüm süper filmlerinde seni sargılar içinde mi görmeliyiz?)

2-Adrien Brody, kendisini bir çok filmin post production'ından da biliriz, ama Saturday Night Live Show ve de Bread and Roses isimli film size çağrışım yaptıracaktır. Dehşetengiz karizmatik bir amca kendisi kanımca.

3-Jason Schwartzman, sıkı durun, kendisini bir sürü filmin yanında özellikle Spun isimli filmden tanıyoruz, Spun'ın hastasıyız, Jason senin hastasınız.


*The Darjeeling Limited isimli filmde, bu üç muhteşem kişi bir senedir birbiriyle görüşmeyen kardeşler. Bu güzel insanlardan Francis, a.k.a. Owen Wilson bir kaza geçiriyor, bu kazadan sonra kardeşlerini görmek istediğini anlıyor. Tekrar yakınlaşabilmek için bir spiritüel yolculuk yapmaya karar veriyorlar, ve Hindistan'da bir trene atlıyorlar. Maceramız böyle başlıyor.

*Film yer yer gülümsetiyor, yer yer uyuz ediyor,('ay döverim ben bu adamı' sesi), ve çoğunlukla 'oha tiplere bak süper' , ' oha görüntü şahane' gibi tepkiler vermenize sebep oluyor.

*Filmi izlerken tırnaklarınızı yemiyceksiniz ama kendinizi yaydığınız yerde mesut olacaksınız, biz böye hissettik.
*Birçokları sevmemişler filmi, neymiş efendim yeterince komik değilmiş, neymiş hani maceraymış. Yolculuk kafasındaki insanların seveceği türden bir film. Bir Jim Carrey tadı beklenmesin bu filmden. American Sit-com mantığı da beklenmesin.
*Evet 15 Şubat'ta gösterime girdi zaten, ben geciktim izlemek için, ama hala izlememiş olanlar varsa izlesin, izlemiş olup da pislik yapanlar gitsin recebüvedik izlesin. O da komiktir gerçi, bilemedim. Neyse.

*Dün sado-mazo temalı, yok bok çemberiymiş, yok kan çemberiymiş, yok seks çemberiymiş kafasında, yönetmeninin filmin gösterilmesinin akabinde öldürüldüğü Salo o le 120 Giornate di Sodoma isimli filmi izledik. İzleyemedik de aslında. Allah kahretmesin onu. Midemiz bulandı. Aman be. Neyse. İzlemeyin gerek yok. Ama izlemek de istiyor insan çünkü sıradışı, etik değil çünkü. İğrenerek midesi bulanarak da olsa, yüzünde "allah belasını versin" ifadesiyle sık sık küfrederek yahut, OHA HEHAUHEUHAE YUH YUH YUH ADAM COZUTTU diyerek de olsa izliyor insan. Soğudum nefret ettim aman.

*Hastayım a dostlar, çok hastayım. Kulak burun boğaz yine saldı kendini. Canım burnumda billahi.

*Kıssadan hisse, The Darjeeling Limited'ı seyreyleyin.

4 yorum:

melve dedi ki...

Jason Schwartzman aynı zamanda oc nin soundtracki olarak bildiimiz california şarkısına sahip phantom planetdaydı..falandı filandı pek işlevlidr! şahanedir kendisi baya bi
ama bilet bulamadık bu filme ak ak ak!

cansu tastan dedi ki...

kafana sicayım. burda yazan hicbiseyi okumadim. kil oldum. BEN BUGUN BU FİLME GİTMEK İCİN 8DE KALKTIM VE BİSSURU MORON EN CİCİ KIYAFETLERİYLE EMEK'İN ONUNDE PİYASA YAPARCASINA FİLMİ BEKLİYODU NEFRET ETTİM COK SİNİRLENDİM. neyse. aliihsanda varmıs dvdsi cekicek bana izlicem o yuzden okumuyorum. okumuyorum sinirliyim

melve dedi ki...

ali ihsan rulz o zaman

Ash Killroy dedi ki...

Ahahaha gecmis olsun kuzucum. Filmi anlatmiyorum, okusaydin bi ya. askhasjheuahe. Ah garibim ya. askjheu. Biz de DVD den izledik